• Menu
  • Skip to main content
  • Ugrás a lábléchez

Before Header

  • Email
  • Facebook
  • Instagram
  • Phone

BGSZC

Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum

Header Right

  • BGSZC
  • Hírek
  • Iskoláink
  • Képzéseink
    • Szakképző iskola (szakma érettségi nélkül)
    • Technikum (szakma érettségivel)
    • Képzések 25 éves korig (iskolarendszerű)
    • Képzések felnőtteknek
  • GYIK
  • Blog
  • Dokumentumok
  • Projektjeink
  • Elérhetőség
  • Álláshirdetések

Mobile Menu

  • BGSZC
  • Hírek
  • Iskoláink
  • Képzéseink
    • Szakképző iskola (szakma érettségi nélkül)
    • Technikum (szakma érettségivel)
    • Képzések 25 éves korig (iskolarendszerű)
    • Képzések felnőtteknek
  • GYIK
  • Blog
  • Dokumentumok
  • Projektjeink
  • Elérhetőség
  • Álláshirdetések

Erasmus+ KA1 köznevelési projekt a Hunfalvyban

Főoldal / Hírek / Erasmus+ KA1 köznevelési projekt a Hunfalvyban

A BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum 2020. júliusában zárta az immár harmadik alkalommal megvalósított Erasmus+ KA1 köznevelési pályázatát. A projektben 15 hunfalvys pedagógus illetve NOKS-os részvételét valósítottuk meg szakmai-módszertani, idegen nyelvi továbbképzésen Európa különböző országaiban: Anglia, Franciaország, Írország, Ciprus, Németország, Horvátország, Spanyolország, Portugália, Olaszország, Görögország.

A résztvevők, a kurzusok listája, leírása, a beszámolók az alábbi linken érhetőek el:

http://www.hunfalvy-szki.hu/hu/erasmus-ka1-2019

Pedagógusi módszertani változatosság – tanulóközpontúság

A pályázat céljai illeszkednek a BGSZC és az iskolánk által három évvel ezelőtt megfogalmazott középtávú tervével, amikor a középpontba – „megújuló-modern iskola koncepció néven” – a pedagógusok módszertani változatossága került. Úgy gondoljuk, hogy sikeres munkánk folytatásának, a minőség magas szintű biztosításának elengedhetetlen feltételei az iskolavezetés, a tantestület elkötelezettsége a szakmai, módszertani, pedagógiai, szervezeti innovációk iránt, valamint az önképzés, a tanári kompetenciák fejlesztése.

Egy jó iskola középpontjában a tanuló áll. Egy jó iskola kulcsa viszont a naprakész, továbbképzett, széles látókörű, európai tapasztalatokkal rendelkező pedagógus: aki a tanulókhoz pozitívan viszonyul, következetes, igazságos, a saját tantárgyukat tudják, és meg is tudják tanítani, a tanulókat respektálják, egyenrangú félnek tekintik őket, a tanulók teljesítményét pozitívan motiválják.

 Európai fejlesztési terv – nemzetköziesítés erősítése

A Hunfalvy évek óta széles nemzetközi kapcsolatrendszerrel rendelkezik. Elkészült iskolánk Európai fejlesztési terve, amelyben a nemzetköziesítés tudatos folyamattá vált, mint az iskola fejlesztésének, a képzés színvonalának egyik fontos láncszeme.

Humánerőforrás színvonala, a szervezeti kultúra, vezetői kompetenciák.

Fejlesztendő terület a humánerőforrás színvonalának fenntartása, a szervezeti kultúra fejlesztése. Eddigi projektjeink tapasztalatai alapján a tantestületi szervezeti kultúra önmagában is sokat fejlődik a pedagógusok egyéni továbbképzési igényeinek kielégítésével, önmegvalósításának segítésével (elköteleződnek az iskola iránt, céljaik az iskola céljaival közössé válnak). A szervezeti kultúra alapeleme a kollégák közti szoros együttműködés, tudásmegosztás, amit a projektben való részvétel, a disszeminációs munka erősít. Fontos fejlesztendő terület a vezetői kompetenciák fejlesztése, az iskolavezetési ismeretek, stratégiák elmélyítése. Vezetők számára új fontos területnek jelennek meg a soft skills-ek, puha készségek: a fejlett empátia, a könnyed és nyílt kommunikáció, a jó csapatjátékos attitűd, a megszerzett tudás továbbadására való képesség éppúgy, mint a felelősségvállalás, a felmerülő probléma megoldására koncentráló szemlélet.

Résztvevők visszajelzései

  • Tizennégy kolléga angol, német illetve francia nyelvű kurzuson vett részt, mindegyikük idegen nyelvi tudása fejlődött. A multikulturális környezet, a képzésben résztvevők vegyes nyelvi felkészültsége támogatta a bátrabb, célorientált idegennyelvi kommunikációt. A legtöbb kolléga egyedül volt magyar a csoportjában, ami szintén segített az előbbiben. (Előzetes nyelvi felkészítésen többen is részt vettek.)
  • A kurzusok zöme jól szervezett, magas színvonalú volt, általában megfelelt a hirdetett tartalomnak. Jól választottuk ki a képzéseket, figyelembe véve az előző mobilitásokon járt kollégák ajánlásait a kurzusszervező iskola tekintetében.
  • A külföldi mobilitás következményeként a leggyakoribb pozitív visszajelzés: “szakmai fejlődésemhez kapcsolódó gyakorlati készségeket sajátítottam el, a külföldi jó gyakorlatokból tanultam, motiváltabb lettem arra, hogy folytassam szakmai készségeim fejlesztését”.
  • A résztvevők maximálisan tisztában vannak azzal, hogy ez nem egy egyéni projekt. A saját célok az iskola céljaival össze kell, hogy találkozzanak. A visszajelzéseikben úgy látják, hogy a saját mobilitásuk pozitív hatással lesz a küldő intézményre, iskolánkra: a tudásmegosztás erősödik a tantestületen belül, további új oktatási módszereket, megközelítéseket, jó gyakorlatokat (idegen nyelvi, IKT) fogunk használni, ezek beépülnek a tantervekbe, tanmenetekbe, a szervezeti kultúra, a menedzsment fejlődik. Várják, hogy a nemzetköziesítés folytatódjon, többek között a munkatársak külföldi továbbképzésére legyen lehetőség.

Eredmények terjesztése

A projekt eredményeit sokszínű módon terjesztettük.

  1. konferenciák, továbbképzések (az Oktatási Hivatal bázisintézményként)
  2. workshop, műhelymunka, konzultáció
  3. munkaközösségi értekezletek, személyes szakmai kapcsolatok, óramegbeszélések
  4. nyílt órák, bemutatóórák, hospitálások
  5. személyes beszélgetések (pl. szülőkkel, diákokkal)
  6. iskola honlapja (http://www.hunfalvy-szki.hu/hu/erasmus-ka1-2019)
  7. iskola facebook oldala (https://www.facebook.com/CSAK-a-Hunfalvy-SZKI-1488154191473392/ )
  8. az iskolai digitális tudásbázisban (Hunfalvy Tudástár: http://szerver3.hunfalvy-bp.sulinet.hu/tananyag/index.php ), ahol strukturáltan osztottuk meg iskolán kívüliek számára is

A pedagógusaink digitális kompetenciájának további erősödése szinte minden mobilitás után kézen fogható volt. Ez és az előző évek Erasmus+KA1 mobilitások IKT képzései együtt adták azt a szakmaiságot, ami a 2020. márciusi koronavírus miatt digitális oktatásra való átállást jellemezte iskolánkban. A digitális oktatásban nagy kincs volt több kollégánk ismerete az önálló tanulás tanításáról vagy éppen az először az Erasmus+ KA1 projektek során megismert tanulási eredmény alapú oktatási szemléletről.

2020-ban folytatjuk az EU-s pályázataink megvalósítását, reméljük, a vírus miatti helyzet rendeződik, és a mobilitások elindulhatnak hamarosan.

Budapest, 2020. július 14.

Plánk Tibor, igazgató

Previous Post: « 2020. szeptemberében indult képzéseink
Next Post: Oktatói álláshirdetések »

Footer

bgszc-logo-HU-inverz
  • Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum
  • 1074, Budapest, Dohány u. 65
  • Telefon: +36-1-413-2777
  • E-mail: info@bgszc.hu
  • OM: 203061
  • Nyilvántartási szám: B/2020/000671
  • Engedélyszám: E/2020/000184
  • BGSZC
  • Iskoláink
  • Képzéseink
  • Hírek
  • Dokumentumok
  • Elérhetőség
  • Projektjeink
  • GYIK
  • Adatvédelem

Site Footer

Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum 1074 Budapest, Dohány u. 65. Telefon: +36-1-413-2777 E-mail: info@bgszc.hu