Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum

SZC logo
  • Intézményeink
  • Hírek
  • Galéria
  • Közérdekű adatok
Széchenyi 2020

Specialitásunk


Borítókép

Módszertani megújulás és szakmai elismerés

Az innovatív pedagógiai munkának köszönhetően iskoláinkban évről évre nő azoknak a tanóráknak a száma, amiket a tanulók (legyenek akár fiatalok, akár felnőttként iskolapadba ülők) így jellemeznek:

"Azt gondoltam, hogy 30 év kereskedelmi gyakorlat után nekem nem nagyon tudnak újat tanítani az iskolában. Tévedtem, ezt el kell ismernem! A tanultakat azonnal tudtam alkalmazni a munkahelyemen."

"Jól éreztem magam az órán, már nem is aggódom annyira az érettségi miatt. 😊 Ja, de! 😊 Nem is tudtam, hogy ennyi mindent meg tudok állapítani egyedül egy novelláról. Jó volt, hogy csoportban dolgoztunk, és hogy nem egyszerre olvastuk el a novellát, hanem mindig egy kis részt, mert így jobban tudtunk válaszolni a kérdésekre."

"Az óra nagy hatással volt rám, mivel én mindig is egy problémakerülő voltam és nem problémakezelő. Mivel soha se bocsátottam meg senkinek. De az óra után elkezdtem gondolkodni és rájöttem arra, hogy mindenkinek kell egy második esélyt adni, mivel mindenki hibázhat és ezt meg kell tudni bocsájtani. Így már ma máshogy gondolkodom, mint az óra elött."

"Az egyéni feladatok közül abból tanultam a legtöbbet, amikor egyedül kellett feldolgozni egy anyagrészt, majd tankockát készíteni belőle. A csoport feladatok közül pedig az a feladat volt ami a legtöbb újdonságot adta, amikor a bizonylati albumhoz töltöttünk ki bizonylatokat és számlákat."

Még 4 érv mellettünk

  1. Módszertani pedagóguspályázatunk a megújulás motorja minden tanévben.
  2. Kíváncsiak vagyunk a nálunk tanulók tanórákról alkotott véleményére, hangsúlyt fektetünk a tanulói önértékelésre.
  3. Tanáraink folyamatosan fejlesztik oktatási módszereiket, bővítik szakmai tudásukat, hogy minél érdekesebb órákat tarthassanak.
  4. A módszertani újításokat megosztjuk valamennyi nálunk oktató tanárral, rendszeresen szervezünk a személyes képzések mellett online workshopokat is, a visszajelzések alapján egyre több egymástól hallott konkrét alkalmazást, módszertani ötletet valósítanak meg ezek hatására tanáraink az órákon.

Vállalati kapcsolatok

Oktatóink és tanulóink rendszeresen részt vesznek olyan programokon, amiket céges partnereinkkel együttműködésben szervezünk. Járt már osztályunk kihelyezett képzésen a Deloitte Magyarország irodáiban, ahol esettanulmányt oldottak meg a céges dolgozók segítségével, tanáraink több alkalommal részt vettek az Auchan kihelyezett képzésén, ahol nem csak a francia multinacionális vállalatról, hanem a modern kereskedelem aktuális kihívásairól is értesültek, hogy ezekről első kézből számolhassanak be tanulóinknak.

Projektalapú oktatás

Évek óta célunk a módszertani pályázatokkal, hogy a tanórák során a tanulók érdeklődési körébe is tartozó, valós életből vett problémák kerüljenek terítékre. Ezzel a megközelítéssel készítettek tanáraink különféle szakmai témákhoz kapcsolódóan elektronikus tananyagokat 2019-ben. 2020 őszén a projektalapú oktatást segítő módszertani anyagok születtek oktatóink "tollából", melyek közül a legjobbakat be is mutatták egymásnak online workshopokon. Az, hogy tanáraink folyamatosan inspirálják egymást, a tanulók motivációjára is pozitív hatással van.

A pedagógiai innovációról:

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e? A valódi innováció nem egyetlen személyhez, tanulócsoporthoz, iskolához kötött, azaz nem csak addig él, „amíg Kovács tanár úr az iskolában tanít”. Adaptálhatóság nélkül egyedi pedagógiai gyakorlatról beszélhetünk, amely csupán felvillanás lehet a hagyományos módszerek között, és – az egyedi eseti feltételek miatt – nem sarkall másokat annak megismerésére, átvételére."

"Az innováció a tanítási-tanulási folyamat bármely szakaszában megvalósulhat. A definíciót keresők mindegyike egyetértett abban, hogy az innovatív gyakorlat a frontális osztálymunkával nem vagy csak nagyon nehezen egyeztethető össze. Az innovatív tanítási-tanulási folyamatra leginkább a kiscsoportos foglalkozások, a team- vagy egyéni munka a jellemző. A hangsúly a tanítás helyett a tanuláson van. A foglalkozások jellege inkább kísérletező-kutató, amely a gyermek kíváncsiságát fenntartja, a válaszok keresésének önálló elvégzésére hosszabb távon is motivál, projektjellegű."

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Széchenyi 2020