Széchenyi 2020 projektek
Széchenyi 2020 projektjeink
További projektjeink
A 2019. április 1-ével indult projekt alapvető célja, hogy a középfokú végzettséggel nem rendelkező, tanköteles koron túli fiatalok középfokú tanulmányokba való visszavezetését, érettségi bizonyítvány, szakképesítés megszerzését támogassa, valamint a korai iskolaelhagyók számának csökkentéséhez és a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzéséhez hozzájáruljon.
A projekt fő stratégiai célja a 16-65 év közötti, munkaképes lakosság nyelvi tudásának ösztönzése a Közép-magyarországi régióban. Kiemelt cél, hogy az alap- és középfokú nyelvvizsgák számát növeljük, valamint az alacsony idegen nyelvi készségekkel rendelkezők számát csökkentsük. Általános célként fogalmazhatjuk meg, hogy a projekt megvalósulása nagyobb esélyt teremt a résztvevők számára, hogy nyelvtudásuk révén nagyobb eséllyel találjanak szakképzettségüknek megfelelő munkahelyet, a programban résztvevők munkaerő-piaci státusza megerősödjön, megtarthassák már meglévő munkahelyüket, magasabb pozícióba léphessenek, képességeinek és szakképzettségüknek megfelelő munkát találhassanak, vagy új belépőként alkalmasak legyenek a minőségi munkavégzésre, foglalkoztathatóságuk növekedjen.
A pályázat keretében a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum 8 tagintézménye esetében napelemes rendszer kerül telepítésre. A beruházás hozzájárul a megújuló energiaforrás felhasználás növeléséhez és az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez. A projekt a környezetvédelmi szempontok érvényesítése mellett az intézmények költséghatékony működését is nagymértékben támogatja.
A projekt céljai:
A korai iskolaelhagyás arányának csökkentése, az intézmények közötti szórás mérséklése,
Az intézmények egyéni fejlesztésre vonatkozó képességének és kapacitásának növelése,
A pályaorientációs gyakorlat hatékonyságának növelése,
A partneri kör bővítése, meglévő partnerkapcsolatok erősítése, szakterületi együttműködés megvalósítása,
Pedagógus továbbképzések megvalósítása
A mérés-értékelés iskolai hatékonyságának növelése, az eredmények hatékonyabb beépítése a nevelési-oktatási folyamatokba,
Az IKT eszközökkel támogatott tanulási környezet fejlesztése, kiemelten a tanulásmenedzsment területre és annak folyamataira;
A 2019. március 1-vel indult projekt alapvető célja elsősorban a középfokú végzettséget megszerző hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számának és arányának növelése, továbbá a felsőoktatásba vezető út megerősítése, mely hozzájárul a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentéséhez, a hátrányos helyzetű tanulók végzettségi szintjének növeléséhez, a felsőfokú, vagy annak megfelelő végzettséggel rendelkezők arányának növeléséhez.
Csatolt fájlok