Hírek
CentrumPedagógia
- személyes
- módszertan
- iskolafókusz
Innovatív megoldások a Telekiben és a Szászban
Módszertani pályázatok 2021: Szakmák találkozása az autóbusz állomáson, Bognár Orsolya, Illésné Takács Éva, Nagyné Szélpál Zsuzsanna, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola; Játék a dolgozat, Bíró Mária, BGSZC Teleki Blanka Közgazda
Szakmák találkozása az autóbusz állomáson, Bognár Orsolya, Illésné Takács Éva, Nagyné Szélpál Zsuzsanna, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola
“A tanév elején arra gondoltunk, hogy a szokásos közösségformáló programokban helyet kapjon egymás szakmájának megismerése, rávilágítva a kapcsolódási pontokra, hiszen nincs jól működő kereskedelem, magas színvonalú logisztika nélkül. Az osztályban tanító szakmais kollégákkal – Illésné Takács Éva és Nagyné Szélpál Zsuzsanna – nem volt kérdés: „Együtt? Működünk!” Már csak a témaválasztás volt hátra, amelyben a brainstroming módszerével bevontuk a tanulókat is. Azt kerestük, hogy hol kapcsolódik a közlekedés és a kereskedelem. Hamar jött a tanulóktól egy jó ötlet, hiszen naponta szembesülnek az iskola közelében található autóbusz állomás hátrányaival akár közlekedés, akár vásárlás kapcsán. A projekt témája egy mai igényeket kielégítő autóbusz állomás megálmodása, melynek keretében Együtt? Működhet kereskedő és logisztikus.”
Tanulási eredmény: “Képviseli és tudatosan alkalmazza szituációhoz igazítottan a kulturált kapcsolattartás szabályait. Magára nézve is kötelezőnek tartja az udvarias viselkedés etikai szabályait”
Tanulói önértékelés: “Azt hittem, hogy a logisztikusok csak csomagot szállítanak…” “Jó volt együtt dolgozni!”
Játék a dolgozat, Bíró Mária, BGSZC Teleki Blanka Közgazdasági Technikum
“A diákokkal egyeztetve és a véleményüket kikérve a témakör zárását és értékelését egy online játék keretébe foglaltam. A jegyszerzés lehetőségét a feladat különböző szintű elvégzéséhez kötöttem. A feladathoz a digitális oktatás során bevált Google-kérdőívet használtam. A szokásos számonkérésekhez képest az volt a fő eltérés, hogy a kérdőívben szereplő kérdésekhez, feladatokhoz először egy-egy interaktív gyakorló feladatot is el kellett sikeresen végezni, melynek záróüzenete tartalmazta a megoldandó feladat kérdését. Ehhez a LearningApps alkalmazás különböző feladattípusait használtam, melyet a diákok is ismertek a korábbi órai gyakorlófeladatok révén. A jegyet érő dolgozat-kérdőív teljesítéséhez így többek között a vállalkozási alapfogalmak párosítása, keresztrejtvényben való alkalmazása, hiányos szöveg kiegészítése, lépések sorrendbe helyezése, a tulajdonosok felelősség-vállalásának és a vállalkozások típusainak, az alapítás és a megszűnés módjainak csoportba rendezése, értelmezése is szerepelt „beugró feladatként”. Ezek a feladatok újak voltak, kifejezetten a témakör hangsúlyos fogalomkészletének emlékeztetésére, rögzítésére, gyakorlására készítettem ehhez a dolgozathoz.”
Tanulási eredmény: “Kritikusan szemléli az egyes vállalkozási formák jellemzőit, hogy az adott helyzetet mérlegelve válasszon megfelelő típust.”
Tanulói önértékelés: “Csoportban is és egyedül is egyszerű megoldani”
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
Módszertani pedagóguspályázatok
Az idei tanévben is meghirdetésre került a BGSZC Módszertani pedagóguspályázat "Együtt? Működünk!" címmel. A pályázati felhívásra 63 pályamű érkezett a beadási határidőig. Hagyományainknak megfelelően a beérkezett pályázatokat három fős bírálócsapatok pon
CentrumPedagógia
“Látszik, hogy a tanárnő igyekszik”
Tóth Mónikával a BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Szakgimnáziumában „A fejlesztő értékelés tapasztalatai, jó gyakorlatok” című előadása után beszélgettünk 2018. október 16-án a BGSZC Pedagógiai Napokon.
dr. Salamon Anikó
Online oktatás: Kerek egy év
A 2020 tavaszi online oktatás során szinte azonnal elérhetőek voltak az iskolákban az oktatást segítő keretrendszerek: pl. Google Classroom, Microsoft Teams, Canvas. Az addig inkább alkalmanként használt rendszereket a mindennapi online oktatásba hatékony
dr. Salamon Anikó