Ugrás a fő tartalomra

1074 Budapest, Dohány u. 65.


+36 30 011 34 39

Széchenyi 2020

Hírek


2021. máj. 14.
dr. Salamon Anikó
  • online oktatás
  • módszertan

Online oktatás: Kerek egy év

A 2020 tavaszi online oktatás során szinte azonnal elérhetőek voltak az iskolákban az oktatást segítő keretrendszerek: pl. Google Classroom, Microsoft Teams, Canvas. Az addig inkább alkalmanként használt rendszereket a mindennapi online oktatásba hatékony

Online oktatás: Kerek egy év
Többen regisztráltak A tanulás jövője MOOC kurzusra tavaly tavasszal és idén is, az idei kurzus a tegnapi napon indult. Ez a képzés is a Canvas keretrendszerben folyik. Itt az együttműködő tanulás és tanítás, a játékosítás, a tanulási ösvények és a differenciálás voltak a középponti témák tavaly.
 
A centrum tanárainak zárt facebook csoportjában (jelenleg 282 tag), valamint megosztott drive-felületen folyamatos volt a módszertani és tartalmi segédanyagok gyűjtése és rendszerezése, ami a mai napig elérhető. Itt az egyes keretrendszerek használatáról készült videókat, hasznos cikkeket és alkalmazásokról szóló leírásokat, különböző tantárgyakhoz kapcsolódó tartalmakat, valamint a saját tanáraink újító megoldásait gyűjtöttük és adtuk közre. Utóbbiból egy gyűjtemény itt letölthető.
Az összegyűjtött linkeket a weben is publikáltuk egy sutori oldalon.
 
Azt tapasztaltuk, hogy minden tanár kolléga talált a saját tantárgyához, IKT igényeihez passzoló segítséget: iskolán belül is vagy a centrumos támogató felületeken. Pozitív visszajelzések rendszeresen érkeztek és azóta is érkeznek, illetve többen szívesen megosztották saját jó gyakorlatukat, ami inspirálta a többieket.
 
A jó gyakorlatok megosztása nem újkeletű a centrumban: a módszertani pályázatok keretében ez évről-évre megvalósul. A tavalyi téma “E-tananyag az órámon”, az idei cím: “Együtt? Működünk!”. A pályázatokat tanárainkból álló három fős bírálócsapatok értékelik, minden benyújtott anyagot két csapat pontoz és véleményez. Az eredmények kihirdetése után valamennyi pályázatot drive-on keresztül elérhetővé teszünk, így visszamenőleg már négy tanév pályázatai állnak a kollégák rendelkezésére.
Az idei tanév első félévében 623 projektdokumentumot készítettek a tanárok, melyek közül a legkiemelkedőbbeket megoszottuk, valamint a hozzájuk készült projektplakátokat blogunkban, facebook oldalunkon publikáltuk. Három kiválasztott kolléga online műhelyt tartott, melyen bemutatta saját projektötletét és tervezzük a műhelyek folytatását a projektek megvalósulásáról. A műhelyeken alkalmanként nagyjából 100 fő vett részt.
 
Fogas kérdés a testnevelés megvalósítása a hónapok óta tartó online oktatásban. Erre vonatkozó friss jó gyakorlatok az iskolákban (melyeket szintén megosztunk az iskolák körében):
  • Szabadidős sporttal kiváltható heti beküldendő feladat
  • Szemtorna
  • Sport témájú filmek megtekintése, feldolgozása, vitaindító eszmecserék filmekről
  • Youtube csatorna mozgásos anyagainak az elvégzése, digitális testnevelés óra (saját 9 db)
  • Tankockák készítése sport témában
  • Heti/kétheti mozgásmennyiség mérése bármilyen applikációval. Ellenőrzés app fotóval, amely a dátumot és a mért mennyiséget mutatja
A fentiekből látható, hogy egyszerre tartjuk fontosnak az innovatív megközelítések, online módszertan alkalmazásának támogatását iskoláinkban és a jó gyakorlatok megosztását a tanáraink körében. Ezt szolgálják az évente visszatérő tevékenységek: módszertani pályázat, pedagógiai napok, (online) műhelyek, belső továbbképzések, és a napról-napra bővülő és minden kolléga számára elérhető rendszerek és platformok: zárt facebook csoport a tapasztalatok, jó gyakorlatok megosztására, drive-felület a módszertani anyagok, pályázatok, projektdokumentumok rendszerezésére, elérhetővé tételére, Centrumpedagógia blog szintén megosztási céllal.
 
Mindezek mellett az iskolák önálló szakmai munkájában számos helyi jó gyakorlat van jelen, ami megkönnyíti számukra az online oktatást.
  • ​ “Az online tanári anyagok jelentős mennyiségben felkerülnek egy drive táblázatba, ahol minden osztálynak/csoportnak van mappája. Ez azért jó mert a tanulók bármikor visszanézhetik a korábbi anyagokat, segédleteket.”
  • “Mindent használt felületet becsatornázunk a Teamsbe.”
Tanáraink által használt alkalmazások, oldalak: Google Duo, Discord, Redmenta, Skype, Kahoot, DKT, Jamboard, Google Forms, LearningApp, NKT okostankönyv, Quizlet, Zanza Tv, Geogebra, Sulinet Tudásbázis, Videotanár, Socrative, Whiteboard, Symbaloo, Genial.ly, Canva, Wakelet, Sutori, Wordwall, Mentimer, stb.

Megosztás

KAPCSOLÓDÓ HÍREK


“Látszik, hogy a tanárnő igyekszik”

“Látszik, hogy a tanárnő igyekszik”

Tóth Mónikával a BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Szakgimnáziumában „A fejlesztő értékelés tapasztalatai, jó gyakorlatok” című előadása után beszélgettünk 2018. október 16-án a BGSZC Pedagógiai Napokon.

2021. aug. 9.
dr. Salamon Anikó
Innovatív megoldások a Telekiben és a Szászban

Innovatív megoldások a Telekiben és a Szászban

Módszertani pályázatok 2021: Szakmák találkozása az autóbusz állomáson, Bognár Orsolya, Illésné Takács Éva, Nagyné Szélpál Zsuzsanna, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola; Játék a dolgozat, Bíró Mária, BGSZC Teleki Blanka Közgazda

2021. aug. 9.
CentrumPedagógia
Módszertani pedagóguspályázatok

Módszertani pedagóguspályázatok

Az idei tanévben is meghirdetésre került a BGSZC Módszertani pedagóguspályázat "Együtt? Működünk!" címmel. A pályázati felhívásra 63 pályamű érkezett a beadási határidőig. Hagyományainknak megfelelően a beérkezett pályázatokat három fős bírálócsapatok pon

2021. aug. 9.
CentrumPedagógia


KIMIKK
Széchenyi 2020

    • SZC logo fehér
    • Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum

      1074 Budapest, Dohány u. 65.

    • Telefon: +36 30 011 34 39

      E-mail: info@bgszc.hu

      OM azonosító: 203061

      Felnőttképzési nyilvántartás száma: B/2020/000671 Engedélyszám: E/2020/000184


    2025Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum