Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum

SZC logo
  • Intézményeink
  • Hírek
  • Galéria
  • Közérdekű adatok
Széchenyi 2020

Hírek


2021. aug. 9.


CentrumPedagógia

  • személyes
  • iskolafókusz
  • módszertan

Szakmai témák a Széchenyiből és a Szent Istvánból

Módszertani pályázatok 2021: Ötsoros, Nagy Erzsébet, BGSZC Széchenyi István Kereskedelmi Technikum; Közgazdasági “Akadémia”, Ihász Gábor, BGSZC Szent István Technikum és Kollégium

Szakmai témák a Széchenyiből és a Szent Istvánból

 

Ötsoros, Nagy Erzsébet, BGSZC Széchenyi István Kereskedelmi Technikum

“Az érettségi szünetre házi feladatnak azt adtam, hogy írjanak verset a hitelről. A feladatot szintén a Canvas felületen kellett beküldeni. Az „ötsoros vers” technikája arra szolgál, hogy különböző információkat összegezzünk, komplex gondolatokat, érzéseket tömören, lényegre törően összefoglaljunk – sajátos versformában, a következő módon: a vers első sorába a téma egyszavas leírása kerül (általában főnév); a második sor a téma kétszavas jellemzése (két melléknév); a harmadik sor a témával kapcsolatos „cselekvéseket” fejez ki három szóban (igék vagy igenevek); a negyedik sor négyszavas kifejezés, amely a témával kapcsolatos érzéseket fejezi ki; az ötödik sor az első egyszavas szinonimája, mely a téma lényegét tükrözi. 2021. máj. 21-i tanórára a csoportmunkához előre kialakítottam a csoportokat a Canvas segítségével. Az órai feladat az volt, hogy a tanulók a saját verseik felhasználásával közösen állítsanak össze egy verset a hitelről. Minden csoportnak előre készítettem egy külön linket*, amit bemásoltam a chat ablakba, a tanulóknak csak rá kellett kattintani. A csoporttagok egymással tudtak beszélgetni. A feladat elkészítésére 20-25 percet biztosítottam.”

Tanulási eredmény: “képes eligazodni a különböző hitelajánlatok között, különbséget tud tenni a kamat és a teljes hiteldíj mutató között”

Tanulói önértékelés: “Sok érdekességet és olyan dolgot tudtam meg a hitelről amit nem is tudtam volna elképzelni. Számomra tartalmas órák voltak megérte erről tanulni. Versbe foglalni kicsit már nehezebb volt, de az értékelésnél úgy láttam, hogy jól teljesítettem a feladatot külön és csoport munkában is. kár volt, hogy a csoportmunkában csak én és Rebeka dolgoztunk, de ketten is jó volt.”

 

Közgazdasági “Akadémia”, Ihász Gábor, BGSZC Szent István Technikum és Kollégium

“Először kerekasztal beszélgetések voltak. Minden csapatot arra kértem, hogy a legjellemzőbb 20 fogalmat (és esetleg érettségi típuspéldát) gyűjtsék össze. A csoport minden tagja hozzátett 1-1 elemet a listához. Ezeket utána közösen megbeszéltük. A www.mentimeter.com-on tettem fel a kérdést, és a tanulók oda küldték be a válaszokat (gyakorlatilag élő bemutatót alkot a rendszer, az egyes válaszok egyből megjelennek, így a többiek is látják, hogy mire gondoltak a társaik eddig). Ehhez kapcsolható a TABU, ahol pénzügyi, statisztikai és számviteli fogalmakat tartalmazó kártyákat készítenek a tanulók, majd 1-1 tanulónak úgy kell elmagyaráznia az adott fogalmat (és azt a többi csapatnak kitalálni), hogy a kártyákon szereplő 5 másik szót nem használhatja fel magyarázatában. Fogalmak játékos környezetben történő elsajátítására, ismétlésére, kommunikációs képességek fejlesztésére jól használható módszer. Ezt követte a „füllentős” feladat, amikor minden csoportnak 3 igaz és 1 hamis állítást kellett összeírni, majd csapatonként 1-1 „szakértő” kiállt, és az osztály előtt ismertette az állításokat, melyeket a többi csapat megfejtett. Itt is digitális kivitelezés volt: Kahoot-on jelenítettük meg a kérdéseket. A kiegészítős feladatban minden csapat kapott egy nagyobb lélegzetű szöveges (számolásos) feladatból részleteket, melyből nekik kellett kitalálni az eredeti feladatot, azt kiegészíteni, és közösen megoldani egymásra támaszkodva. Ezt követően a feladatok körbe jártak, és minden csoport átnézte, javította azokat. Növelve az aktív részvételt, úgy is megoldható, hogy minden csapattagnak „oda kell tennie magát”, mert a tanár bárkitől kérdezhet. …”

Tanulási eredmény: “Önállóság, felelősség a saját munkáért”

Tanulói önértékelés: “Örülök, hogy a tanár úr újfajta feladatokkal próbálta fenntartani a figyelmet. Mindig jók az órák, de ez a néhány kifejezetten érdekes volt, végig aktívak voltunk, igazi verseny alakult ki.”

KAPCSOLÓDÓ HÍREK


Módszertani pedagóguspályázatok

Módszertani pedagóguspályázatok

Az idei tanévben is meghirdetésre került a BGSZC Módszertani pedagóguspályázat "Együtt? Működünk!" címmel. A pályázati felhívásra 63 pályamű érkezett a beadási határidőig. Hagyományainknak megfelelően a beérkezett pályázatokat három fős bírálócsapatok pontozták és véleményezték. Valamennyi pályázatot két csapat kapott meg bírálatra.

2021. aug. 9.


CentrumPedagógia

Online oktatás: Kerek egy év

Online oktatás: Kerek egy év

A 2020 tavaszi online oktatás során szinte azonnal elérhetőek voltak az iskolákban az oktatást segítő keretrendszerek: pl. Google Classroom, Microsoft Teams, Canvas. Az addig inkább alkalmanként használt rendszereket a mindennapi online oktatásba hatékonyan integrálták a tanárok. Tavaly a legkedveltebb a Google Classroom volt, ezt követte nagyjából hasonló népszerűséggel a Canvas és a Microsoft Teams. Az őszi pedagógiai napokon 2019-ben valamennyi kolléga részt vehetett egy olyan képzésen, ahol a Canvas keretrendszer használatával ismerkedett meg, a képzést belső szervezéssel saját kollégáink tartották. Idén jellemzőbbnek tűnik a Google Classroom használata, de továbbra is van több iskola, ahol Teams-et, illetve Canvast használnak. Új alkalmazásként gyakran előfordul a Google Meet, ami talán a Zoom helyét veszi át tavalyhoz képest.

2021. máj. 14.


dr. Salamon Anikó

“Látszik, hogy a tanárnő igyekszik”

“Látszik, hogy a tanárnő igyekszik”

Tóth Mónikával a BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Szakgimnáziumában „A fejlesztő értékelés tapasztalatai, jó gyakorlatok” című előadása után beszélgettünk 2018. október 16-án a BGSZC Pedagógiai Napokon.

2021. aug. 9.


dr. Salamon Anikó

Széchenyi 2020