Ugrás a fő tartalomra

1074 Budapest, Dohány u. 65.


+36 30 011 34 39

Széchenyi 2020

Hírek


2021. aug. 9.
CentrumPedagógia
  • személyes
  • iskolafókusz
  • módszertan

Szakmai témák a Széchenyiből és a Szent Istvánból

Módszertani pályázatok 2021: Ötsoros, Nagy Erzsébet, BGSZC Széchenyi István Kereskedelmi Technikum; Közgazdasági “Akadémia”, Ihász Gábor, BGSZC Szent István Technikum és Kollégium

Szakmai témák a Széchenyiből és a Szent Istvánból

 

Ötsoros, Nagy Erzsébet, BGSZC Széchenyi István Kereskedelmi Technikum

“Az érettségi szünetre házi feladatnak azt adtam, hogy írjanak verset a hitelről. A feladatot szintén a Canvas felületen kellett beküldeni. Az „ötsoros vers” technikája arra szolgál, hogy különböző információkat összegezzünk, komplex gondolatokat, érzéseket tömören, lényegre törően összefoglaljunk – sajátos versformában, a következő módon: a vers első sorába a téma egyszavas leírása kerül (általában főnév); a második sor a téma kétszavas jellemzése (két melléknév); a harmadik sor a témával kapcsolatos „cselekvéseket” fejez ki három szóban (igék vagy igenevek); a negyedik sor négyszavas kifejezés, amely a témával kapcsolatos érzéseket fejezi ki; az ötödik sor az első egyszavas szinonimája, mely a téma lényegét tükrözi. 2021. máj. 21-i tanórára a csoportmunkához előre kialakítottam a csoportokat a Canvas segítségével. Az órai feladat az volt, hogy a tanulók a saját verseik felhasználásával közösen állítsanak össze egy verset a hitelről. Minden csoportnak előre készítettem egy külön linket*, amit bemásoltam a chat ablakba, a tanulóknak csak rá kellett kattintani. A csoporttagok egymással tudtak beszélgetni. A feladat elkészítésére 20-25 percet biztosítottam.”

Tanulási eredmény: “képes eligazodni a különböző hitelajánlatok között, különbséget tud tenni a kamat és a teljes hiteldíj mutató között”

Tanulói önértékelés: “Sok érdekességet és olyan dolgot tudtam meg a hitelről amit nem is tudtam volna elképzelni. Számomra tartalmas órák voltak megérte erről tanulni. Versbe foglalni kicsit már nehezebb volt, de az értékelésnél úgy láttam, hogy jól teljesítettem a feladatot külön és csoport munkában is. kár volt, hogy a csoportmunkában csak én és Rebeka dolgoztunk, de ketten is jó volt.”

 

Közgazdasági “Akadémia”, Ihász Gábor, BGSZC Szent István Technikum és Kollégium

“Először kerekasztal beszélgetések voltak. Minden csapatot arra kértem, hogy a legjellemzőbb 20 fogalmat (és esetleg érettségi típuspéldát) gyűjtsék össze. A csoport minden tagja hozzátett 1-1 elemet a listához. Ezeket utána közösen megbeszéltük. A www.mentimeter.com-on tettem fel a kérdést, és a tanulók oda küldték be a válaszokat (gyakorlatilag élő bemutatót alkot a rendszer, az egyes válaszok egyből megjelennek, így a többiek is látják, hogy mire gondoltak a társaik eddig). Ehhez kapcsolható a TABU, ahol pénzügyi, statisztikai és számviteli fogalmakat tartalmazó kártyákat készítenek a tanulók, majd 1-1 tanulónak úgy kell elmagyaráznia az adott fogalmat (és azt a többi csapatnak kitalálni), hogy a kártyákon szereplő 5 másik szót nem használhatja fel magyarázatában. Fogalmak játékos környezetben történő elsajátítására, ismétlésére, kommunikációs képességek fejlesztésére jól használható módszer. Ezt követte a „füllentős” feladat, amikor minden csoportnak 3 igaz és 1 hamis állítást kellett összeírni, majd csapatonként 1-1 „szakértő” kiállt, és az osztály előtt ismertette az állításokat, melyeket a többi csapat megfejtett. Itt is digitális kivitelezés volt: Kahoot-on jelenítettük meg a kérdéseket. A kiegészítős feladatban minden csapat kapott egy nagyobb lélegzetű szöveges (számolásos) feladatból részleteket, melyből nekik kellett kitalálni az eredeti feladatot, azt kiegészíteni, és közösen megoldani egymásra támaszkodva. Ezt követően a feladatok körbe jártak, és minden csoport átnézte, javította azokat. Növelve az aktív részvételt, úgy is megoldható, hogy minden csapattagnak „oda kell tennie magát”, mert a tanár bárkitől kérdezhet. …”

Tanulási eredmény: “Önállóság, felelősség a saját munkáért”

Tanulói önértékelés: “Örülök, hogy a tanár úr újfajta feladatokkal próbálta fenntartani a figyelmet. Mindig jók az órák, de ez a néhány kifejezetten érdekes volt, végig aktívak voltunk, igazi verseny alakult ki.”

Megosztás

KAPCSOLÓDÓ HÍREK


Módszertani pedagóguspályázatok

Módszertani pedagóguspályázatok

Az idei tanévben is meghirdetésre került a BGSZC Módszertani pedagóguspályázat "Együtt? Működünk!" címmel. A pályázati felhívásra 63 pályamű érkezett a beadási határidőig. Hagyományainknak megfelelően a beérkezett pályázatokat három fős bírálócsapatok pontozták és véleményezték. Valamennyi pályázatot két csapat kapott meg bírálatra.

2021. aug. 9.
CentrumPedagógia
Rendkívüli felvételi eljárás

Rendkívüli felvételi eljárás

A Budapesti Gazdasági SZC rendkívüli felvételi eljárást hirdet a 2024/2025-ös tanévre az alábbi tagozatokra:

2024. máj. 6.
Budapesti Gazdasági SZC
Szakma Sztár 2024

Szakma Sztár 2024

Budapesti Gazdasági SZC Dobos C. József Vendéglátóipari Technikum és Szakképző Iskola tanulója, Mihály Angelika az OSZTV döntőjében I. helyezést ért el Vendéglátásszervező szakmában. Gratulálunk!

2024. ápr. 23.
Budapesti Gazdasági SZC


KIMIKK
Széchenyi 2020

    • SZC logo fehér
    • Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum

      1074 Budapest, Dohány u. 65.

    • Telefon: +36 30 011 34 39

      E-mail: info@bgszc.hu

      OM azonosító: 203061

      Felnőttképzési nyilvántartás száma: B/2020/000671 Engedélyszám: E/2020/000184


    2024Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum